Okulary składają się ze szkieł oraz oprawek. To oczywiste, ale jednocześnie uświadamia to pewną szalenie istotną rzecz. O ile na ogół nie mamy wątpliwości dotyczących wyboru szkieł, stosujemy się oczywiście do zaleceń optyka, które są pochodną wady wzroku, o tyle dobór odpowiednich oprawek w okularach korekcyjnych już taki prosty nie jest. W zasadzie to mało powiedziane, nie dość, że nie jest prosty, to naprawdę potrafi spędzić sen z powiek, a co bardziej nerwowych i nacechowanych emocjonalnie i pozbawić paznokci. Dlaczego?
Z jednej strony słyszysz okulary – a myślisz przede wszystkim oprawki, one dyktują postrzeganie okularów i mają niesamowicie mocny wpływ na postrzeganie danej osoby, na definiowanie jej całościowego wizerunku. Ot taki subtelny szczegół. Wręcz na klasyfikowanie jej. Ba, można zaryzykować nawet stwierdzenie, że okulary są w stanie zmienić o przysłowiowe 180 stopni sposób postrzegania danej osoby przez otoczenie. Subtelna rzecz, którą jest zmiana oprawek może sprawdzić, że będziemy wyglądali bardziej profesjonalnie lub kreatywnie, młodziej lub bardziej poważnie, wesoło, imprezowo lub stonowanie. Dzisiejsze oprawy projektowane i produkowane są praktycznie w każdym stylu, kolorze – odnajdą się w każdej stylistyce i każdym outficie.
Jak chcesz żeby Cię postrzegano i definiowano?
Warto więc w pierwszej kolejności umieścić odpowiednie okulary, szczególnie jeśli kupujemy „jedynie” jedną parę, która będzie nam służyć przez większą część dnia – w odpowiednim kontekście Nas i naszej najważniejszej roli. Np. jeśli charakter naszej pracy wymaga bardziej oficjalnego dress code’u, częstych spotkań z decydentami, pewnej etykiety biznesowej – nie będziemy oczywiście kupować oprawek, które moglibyśmy założyć w klubie z muzyką elektroniczną czy w kurorcie narciarskim. Bardziej będzie nam zależeć na czymś stonowanym, delikatnym a jednocześnie podkreślającym harmonijnie nasz profesjonalizm, wiarygodność etc. Czyli musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki sposób chcemy aby Nas postrzegano?
Oprawki marek premium coraz dostępniejsze
Z drugiej strony w dzisiejszym społeczeństwie konsumpcyjnym okulary mogą być też oznaką prestiżu, świadectwem przynależności do jakiejś grupy – zawodowej lub społecznej. Wpisywać się w pewien określony styl życia, który osoba je nosząca realizuje lub dopiero aspiruje do niego. Dobra wiadomość jest taka, że oprawki do okularów korekcyjnych wielu naprawdę cenionych i uznanych projektantów i firm możemy kupić za naprawdę rozsądną kwotę, która często wynika nie tylko z samej marki, ale również nadzwyczajnej jakości, wytrzymałości, wykorzystanych materiałów, niebanalnej stylistyki.